Lite frågor om att ge örtblandningar?

S

Superbiddi

Då min pålle har kronisk bronkit och stelhet i leder så skulle jag vilja hjälpa honom med att ge lite örter i höst.

Sitter och tittar lite på Hippo K´s Hilton örtblandningar. Är det nån som har nå erfarenhet av dessa, eller andra bra blandningar?

I vilken form ger man det, kokar man det eller blandar man direkt i maten?
Kan man lägga till en annan ört som inte är i blandningen men som jag vet är bra för leder?

Sv: Lite frågor om att ge örtblandningar?

Ska inte säga att jag vet eller kan speciellt mycket om örter.

Vad jag vet är att vi har gett en del örter till hästar med exempelvis ledproblem, humörsvängningar, stelhet, återhämtning m.m. på hästarna på jobbet, och hästarna har bara visat positiva resultat.

Skulle dock rådgöra med någon som kan mycket om örter, eller en öppen veterinär som inte är intragglad i medicin utan som ser med öppna ögon på det som faktiskt funkar och inte ger bestående men.

Jag har inga dåliga erfarenheter av örter, vi ger tre olika sorters örtblandningar till en av våra travare för att rensa ur kroppen, för att förhindra korsförlamning och bättre näringsupptagning. Och han har blivit mycket bättre i hullet och har inte haft en enda kordförlamning sedan vi började( behöver inte nödvändigtvis bero på örterna, men han får lätt korsförlamning av kallt väder exempel )

Lycka till med dina örter!

Jag har bara bra erfarenheter av örter. Men jag har gett några andra varianter till mina pållar. Hippo K har jag aldrig provat. Jag har använt mycket av Dodson och horrels (stavas?) mobillity till min stela tös. Hon har funkat jättebra på den.
Min förra pålle hade åxå kronisk bronkit, men vad tusan hade jag till honom?? Provade flera olika. Tror jag hade Wendells örter respiration till honom först.
Jag tror inte man ska blanda själv så mycket, lite som med "vanlig" medicin, om man inte vet hur dom olika örterna funkar ihop.

SkorpSmulan skrev:
Jag har bara bra erfarenheter av örter. Men jag har gett några andra varianter till mina pållar. Hippo K har jag aldrig provat. Jag har använt mycket av Dodson och horrels (stavas?) mobillity till min stela tös. Hon har funkat jättebra på den.
Min förra pålle hade åxå kronisk bronkit, men vad tusan hade jag till honom?? Provade flera olika. Tror jag hade Wendells örter respiration till honom först.
Jag tror inte man ska blanda själv så mycket, lite som med "vanlig" medicin, om man inte vet hur dom olika örterna funkar ihop.

Har du nån hemsida till de du har använt dig av eller nå annan info? Du kan väl PM i såfall.

Nej är lite rädd för att blanda själv. Man vet ju aldrig om en ört gör att en annan blir giftig osv.
Just nu äter han gurkmeja och ingefära och det funkar bra på hans leder. Så skulle ju gärna vilja ha i dem oxå.

Petronella skrev:
Ska inte säga att jag vet eller kan speciellt mycket om örter.

Vad jag vet är att vi har gett en del örter till hästar med exempelvis ledproblem, humörsvängningar, stelhet, återhämtning m.m. på hästarna på jobbet, och hästarna har bara visat positiva resultat.

Skulle dock rådgöra med någon som kan mycket om örter, eller en öppen veterinär som inte är intragglad i medicin utan som ser med öppna ögon på det som faktiskt funkar och inte ger bestående men.

Jag har inga dåliga erfarenheter av örter, vi ger tre olika sorters örtblandningar till en av våra travare för att rensa ur kroppen, för att förhindra korsförlamning och bättre näringsupptagning. Och han har blivit mycket bättre i hullet och har inte haft en enda kordförlamning sedan vi började( behöver inte nödvändigtvis bero på örterna, men han får lätt korsförlamning av kallt väder exempel )

Lycka till med dina örter!

Tack ! :)......

Ne. Min hästmassör är återförsäljare så jag har fått papper å information av henne. Nu vet jag inte vart jag har dom dock. Jag kan ju kolla upp stavningen om du vill så kan du kika själv på nätet.

Gurkmeja TROR jag inte är farligt att blanda med annat. Men du ska inte lyssna på mig ;)

Kolla http://www.equiterapi.com jag e jättenöjd med hans hjälp! Mejlade vilka problem min häst hade o han tipsade om vilka örter jag skulle köpa.

Lycka till!

Jag har nyss skaffat mig en broshyr med Dodson & Horrell pga kanske ska börja med det fodret, i den står det massa om örter. Detta är addresen till deras hemsida www.brogaardenisweden.com. kanske du finner något intresant

Tack! , Tottenham och Becca85... ska genast kolla..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 003
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama