Lite frågor kring Msm!

Sanette

Trådstartare
Ni som använder Msm: Är ni nöjda med det? Vad använder ni det för?
Är det även bra för lederna? Hur lång tid tar det innan man får effekt av det? Tacksam för alla svar! :banana:

Senast ändrad:
Sv: Lite frågor kring Msm!

MSM är bla kapillärvidgande vilket göra att skador och små skavanker har möjlighet att läkas snabbare, även bra för hästar i hård träning då cirkulationen förbättras ytterligare.

Info om MSM

Detta är visserligen fabrikantens egen definition av MSM, men kanske du kan få något begrepp i varje fall.

Det låter ju faktiskt ganska bra för tävlingskusarna. Dock läste jag att det är 14 dagars karenstid innan tävling. Det stod på Dodson & Horrels hemsida.

Sureflex

Ett koplement med formula avsedd för näringsmässig stimulans för muskel- och skelett, speciellt avseende lederna. Sureflex är famtagen för tävlingshästen som arbetar hårt och ofta befinner sig under psykisk stress. Innehåller MSM, glucosamin,, HCl, Vitamin C, Unicaria tomentosa (Cats Claw) Manan metalosate, Indisk olibanu samt har smaksatts med äpple.

Innehåller MSM = 14 dagars karenstid för tävling i Sverige

Kanske bra att tänka på.

Sanette skrev:
Det sista jag hörde va att de skulle ta bort karensen f o m 1 Juli! :)

Är det sant?? Msm är ruskigt bra för ALLA sen skador, både invärtes och utvärtes! Hade det på mina travare innan dom gick till start (14dagar är långt) Hade en som fick en liten böjsena efter ett snabbjobb, och smetade på utvärtes... tre dagar senare var hon kall o helt ren i benen.. Har sett salvor göra underverk på omöjliga karleder oxå... Jag lovordar Msm :)

tror t om det är fr om 1 juni.....så det är fritt fram att använda nu

Var köper man då detta mirakelmedel? :)

Vad är bäst att ge för hästar med inflammation i lederna och som till viss del har pålagringar, MSM eller Glucosamin?

Eller är det två helt skilda saker?

Psst, viskar Ortohyl. Samma sak fast långt mycket billigare, ca 350 kr per månad.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 131
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 963
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2