Lite frågor angående nya selen

Sv: Lite frågor angående nya selen

Ja jag har ingen erfarenhet av något annat är IH läderselar och vi har parselar och en enbetsele och jag är inte imponerad av någon av dessa. Dock har vi en Zilco syntetsele som vi har använt under ca 1 år för träning och tävling och den har inte fått några förslitningar någonstans än så länge men den känns så "genomtänkt" så det kan vara så som du säger att man har lyckats lägga förstärkningar osv på "rätt" ställen.

Min Zilco parsele har varit med om mycket och länge. Jag har bara ett klagomål - den blir lite stel under 10 minus grader där den inte ligger nära hästarna. Problemet löste jag med snabbfäste ;)

:) Jo det är nog den enda nackdelen med nylon. Men man slipper iallafall att smörja efter regnväder ;)

Kom på att jag har nog inte tänkt på att den blir stel i minusväder och anledningen till det är nog att vi har uppvärmed sadelkammare så selen blir sällan "fryst"

Liknande trådar

Körning Skulle gärna vilja ha lite råd angående selen på bilderna. Jag har (som synes) en shettis. Hon är 7 år och färdigväxt men dock...
2
Svar
24
· Visningar
6 155
Körning Halloj! Fick idag hem fem gamla selar och några huvudlag som jag (via en icke hästkunnig polare) köpt praktiskt taget osedda. :angel...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: lillsyrran
·
Körning JAg har ev på gång att köpa en beg maraton sele som första sele till nyligen inkörd 2 åring. Selen vill hon ha 2500:-för, normalt...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: cowgirl73
·
Körning Jag lovar - jag har använt sökfunktionen och jag har lärt mig åtskilligt om både bakselar och vagnar! Men har ändå några funderingar...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka