Lite allmäna oviktigt vetande frågor.... :p

MalanMjöl

Trådstartare
Har inget att göra så här kommer lite oviktigt vetande frågor.. :angel: ;) Ridfrågorna handlar om när ni rider löphästar..

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat?
2. Rider du alltid med hjälm/väst?
3. Favoritgaloppör?
4. Favoritbana?
5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar?
6. Ditt bästa tips?
7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen?
8. Vem rider du hos?

Ja, lite sysselsättning iaf.. :p :D

Sv: Lite allmäna oviktigt vetande frågor.... :p

Kan börja med att svara själv! :angel:

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat? Ridbyxor, får blåmärken otroligt lätt och vill inte ens tänka på hur mina ben skulle sett ut ifall jag ridit i jeans.. :crazy: Köpte shortchaps för att mina ben såg misshandlade ut, nu ser dom misshandlade ut där chapsen slutar istället.. :p
2. Rider du alltid med hjälm/väst? Ja
3. Favoritgaloppör? Be my Baby :love: , dock kanske inte galoppör så länge till :(
4. Favoritbana? Hmm, känner mig mest hemma på Jägers men Göteborg och Klampen är helt klart mysigast! (Kan inte uttala mig om Täby..)
5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar? Bästa: Farten, känslan när man känner kraften under sig och får lov att släppa loss.. :) Haha för att citera: "...Ibland kallar jag det här för legaliserad busridning." :D Sämsta: Hmm vet inte riktigt, jo att man får en ful ovana att sitta lite framåtlutad vilket inte är populärt när man rider dressyr sen.. :angel:
6. Ditt bästa tips? Jadu, kommer inte på något för tillfället.. :crazy:
7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen? Ta amatörryttarlicens och få rida lopp!!
8. Vem rider du hos? Tommy Ahlbeck

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat? Alltid jeans:p
2. Rider du alltid med hjälm/väst? alltid med hjälm, ibland kan jag slarva med västen
3. Favoritgaloppör?Lasutina:love:
4. Favoritbana?tja, det blir väl täby
5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar? Bästa: Farten, och samarbetet mellan ryttare och häst. Det sämsta: Riskfyllt:p
6. Ditt bästa tips? öhm...ha kul?:D
7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen? Ha roligt^^
8. Vem rider du hos? göran westerlund

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat?jeans på vintern men nu på sommaren rider jag i ljusa ridbyxor

2. Rider du alltid med hjälm/väst? rider alltid med hjälm och väst slarvade en del innan men har skärp mig nu

3. Favoritgaloppör?att rida Wonder Horn (hinderhäst på irland)
I sverige thank you for the music helt klart en gelteman som lärt mig mycket och som är en klippa i all lägen.

4. Favoritbana?ja du vet inte riktgt

ja säger som demian murfy det är det närmaste du kan komma att flyga.:D Sämsta är att man slår sig så fruktansväsrt i bland

6. Ditt bästa tips?Att rida på känslan och alltid tänka på din säkerhet när du ska rida

klart att vinna engelsk grand natinal :) stora drömmar hehe=)

8. Vem rider du hos

Rider turer hos olika tränare

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat? Jeans och boots i träningssadlarna, ridbyxor och stövlar i ridsadlarna.

2. Rider du alltid med hjälm/väst? Rider alltid med både hjälm och väst på Täby. Tar dock av mig västen under dressyrträningarna i ridhuset.

3. Favoritgaloppör? Har många... Star Crusher har en speciell plats i mitt hjärta men just nu har jag förutom honom ett gäng fina hästar i stallet.

4. Favoritbana? I skandinavien Täby Galopp, har haft möjligheten att rida löp på ett gäng internationella banor runt om i världen och då utmärker sig kanske Newbury, Deuaville och Baden-Baden.

5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar? Som många har sagt farten! Den tragiska biten i sporten är att hästar i bland förolyckas i träning eller löp och det är aldrig kul att stå och vänta på nödslakten med sin kompis :(

6. Ditt bästa tips? Fråga om tips och råd från de rutinerade i sporten, försök hitta någon som tar sig tid och hjälpa till lite extra! Jobba hårt!

7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen? Championtränare i framtiden!

8. Vem rider du hos? Mig själv...

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat? alltid jeans och chaps under
2. Rider du alltid med hjälm/väst? rider alltid med hjälm och oftast med väst också beror på vilken häst ja ska rida.
3. Favoritgaloppör? Duvan
4. Favoritbana? har bara varit på täby och strömsholm än så länge, men utav dom tycker ja bäst om täby.
5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar?älskar farten:D sämsta: skaderisken
6. Ditt bästa tips?rid alltid med hjälm
7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen? börja rida löp
8. Vem rider du hos? Catharina Wenell

kl.
Alltid i jeans, med chaps under om byxorna är stora men chapsen över om de är smala.
Rider alltid med hjälm. Väst slarvar jag väll med men ska köpa en ny och börja rida mer med den.
3. Favoritgaloppör?
Hrm.. finns flera. Ilcour är riktigt rolig att rida iaf. (han och jag på avataren)
4. Favoritbana?
Har bara varit på täby och strömsholm, gillar täby mer.
De bästa är väll att de är så roligt och farten.
De sämsta är väll att skaderisken är hög
6. Ditt bästa tips?
Fråga en gång för mkt istället för en gång för lite till de rutinerade.
Börja rida löp.
8. Vem rider du hos?
Karin althar-cederberg. men ska försöka börja rida turer hos andra med.

Kul med svar!! :D Fyll gärna på med fler frågor om ni vill!! :bump:

1. Rider du i ridbyxor/jeans/annat? Oftast ridbyxor men så rider jag mest i ridsadlar också. I galoppsadlar rider jag ibland i jeans.
2. Rider du alltid med hjälm/väst? Japp, alltid båda två!
3. Favoritgaloppör? Har inte ridit så många så jag måste ju svara min älskling Apple Blossom!
4. Favoritbana? Strömsholm.. så fruktansvärt mysig..
5. Vad är det bästa/sämsta med att rida löphästar? Farten, kraften och styrkan i dem är helt klart det bästa. Det sämsta är skaderisken på både hästar och ryttare.
6. Ditt bästa tips? Ge aldrig, aldrig upp!
7. Vad drömmer du om att göra inom galoppen? Att bli jockey!
8. Vem rider du hos? Elin Ståhl

Ibland ridbyxor, men oftast jeans. Däremot alltid short chaps!

Ja. På galoppörer i alla fall.

3. Favoritgaloppör?

In action nu? Att rida? Premium!

4. Favoritbana?

Täby. (Strömsholm är himla najs på sommaren!)

Bästa - måste jag precisera det? Det rockar!
Sämsta - När det är åska, hagel och drivis, hästen krånglar och är allmänt tjurig, vinden blåser orkan och regndropparna svider i ögonen, då är det inte kul! Varken med galoppörer eller andra hästar.

6. Ditt bästa tips?

Ramla inte av inne på Täby! (Peppar, peppar, har inte hänt mig än!)

Rida löp och ha egna hästar i träning.

8. Vem rider du hos?

Har ridit hos Lindström, Wenell och några få turer hos några amatörtränare. (Bilock och Bellander.)

Rider alltid i jeans, tycker att ridbyxan oftast har för hög midja som kommer i vägen när man står upp.

Rider alltid med hjälm och väst!

3. Favoritgaloppör?
Får nog säga två av mina egna Seduce me (har just blivit mamma iochförsig) och novisen Face the fact båda efter Bal du seigneur.

4. Favoritbana
Tycker om täby, jägers är för "kallt" och tråkigt. Utomlands tycker jag Nad Al Sheba i Dubai har varit finast.

Det bästa är farten och träningen ridandet ger. Sämsta är i mitt fall alla förslitningsskador jag har fått av att ha ridigt för mycket när jag växt.

6. Ditt bästa tips?
Försöka behålla sitt lugn i alla lägen samt att lyssa så gott man kan till alla signaler som hästen skickar ut, där har vi människor mycket kvar att lära.

Flytta ner till Frankrike för att försöka etablera sig där(tränare/ägare?) och under tiden behandla hästar med massage och elterapi

8 Vem rider du hos?
Mig själv, har 6 hästar i träning samt unghästar och travare så det finns gott om jobb!

Jeans och Bots nu sommartid, textil schapps ala Loca ovanpå jeansen vintertid.

Alltid Hjälm, tyvärr inte väst, men arbetar på det!! Blev av med min väst för länge sedan o har tyvärr inte skaffat någon ny att ha i träning. Men skall göra det så fort jag får lite extra cash…

3. Favoritgaloppör?
Oj, hmm… kryllar av fina hästar, men tror aldrig det kommer en sån fining som Tyfone igen….

4. Favoritbana?
-I Stockholm e jag föööd där har jag min… Eller näää, Jag saknar ju Kalifornien.. Massa fina banor ute i Europa också… Hmmm… Svårt… PASS!

bäst= den där känslan när man sitter med snorkorta läder o går det perfekta snabbjobbet, det e faktiskt nästan häftigare än att rida lopp…
Sämst= Vintern… Det e kallt, det är vott, det blåser, det är otrevligt sprut… Blääää då saknar man dressyrpassen i ridhuset…

6. Ditt bästa tips?
Sommar- drick mycket vatten, ha ner hälarna, njuuut!
Vinter- ha plasthandskar under ordinarievantar, liksom plastpåsar i skorna!

Jag kräver inte mycket, bara att minna hästar skall springa in lite pengar och kunna betala sitt eget uppehälle och en trevlig mindre herrgård till mig. Ser mig själv komma utridandes ur en bred stalldörr, från ett stall med såndär fin tegel inredning… Nytt vitt nylonträns har jag vist också… *drömmer sig bort*

8. Vem rider du hos?
Jan Malmborg + Pappa Göran Westerlund

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 000
Senast: Juli0a
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka