Lister Eclipse blir varm

super

Trådstartare
Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla år ha haft en budget maskin.
Men ska erkänna att jag faktiskt är besviken och undrar om det är något fel på maskinen? Den blir nämligen jätte varm redan efter typ 10 minuter trots ihärdigt oljande och skruven var justerad enligt medkommande instruktionsbok ner i botten och sedan 1,5 varv tillbaka.
Var så mycket olja till slut att det började rinna längs maskinen så fick torka.

Min häst var visserligen lurvig men han är fortfarande ett halvblod så har inte så jätte grov päls, är dessutom klippt en gång tidigare för ca två månader sedan så ganska utväxt men ändå. Har tidigare en gammal billig Jula maskin som jag haft i ca 16 år och den har aldrig blivit så här varm. Är det någon annan som har en Lister Eclipse och kan tala om om detta verkligen är normalt? Försökte googla men fick inga svar så provar här.🙏

Jag har inte haft någon Lister men det där låter definitivt onormalt. Endera är den defekt eller så är något felmonterat eller fel inställt.

Jag har inte haft någon Lister men det där låter definitivt onormalt. Endera är den defekt eller så är något felmonterat eller fel inställt.
Den kom färdigmonterad och jag vred skruven enligt instruktionerna som följde med. Har hittat lite på engelska forum om problem med föregångaren Lister Star, var många som beskrev att dom hade problem att dom blev varma.
Har kontaktat åf och begärt att få reklamera.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 311
Senast: Petruska
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka