Lippizaner

E

Edgar

Hallå Halllå :bump:

finns det någon här som vill berätta lite om denna ras, var lynne, var de finns, vad de kostar m.m :banana:

Har nyligen blivit medryttare på en lipizzanervallack och något av det första som jag snabbt upptäckte var att här har vi en häst framavlad för sin intelligens skull!! OFTA känner jag mig helt övertygad om att han kan läsa min minsta tanke, eller så är det bara jag som är öppen som en bok... :p

Tyvärr har jag ingen anning faktis. :confused:
Men jag kan berätta att vårans lynne är jätte bra.
Och priset på dom är ganska höga eftersom det inte finns så många i landet vad jag vet :confused:?
Men vi köpte Våran för 25,000 men hon har en skada!

Lina

www.lipizzaner.nu -Rasföreningens hemsida

Sök även efter fler lipizzanertrådar här på forumet, svarade själv precis på en liknande fråga på en annan tråd härom veckan (din förra tråd?).

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 516
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka