Lipizzaner

pum_an

Trådstartare
Hej jag letar efter lite information angående hingsten Siglavy Capriola XIX född 1978 (?). Eftersom jag inte kan hitta någon information alls om han på internet så vet jag inte ens om han är godkänd. Är det någon som vet något om denna hingst eller om hans avkommor?
Jag har försökt att leta i Svenska stamboken men då denna häst tydligen inte ens har några avkommor i Sverige så kunde jag inte hitta han där heller.
Det jag vet är alltså att hästen heter Siglavy Capriola XIX född 1978 i Rumänien.
 
Sv: Lipizzaner

letar fortfarande efter information angående denna hingst... har hittat en avkomma -95 med avelsnummer 12. Så nog borde det finnas någon information om honom.
 
Lipizzanerstambok Rumänien

http://dl.dropbox.com/u/28128528/053_cartea%20crescatoriei.pdf

Stambok nr 2 visar ingen SIGLAVY CAPRIOLA XIX född 1978 i Rumänien.

Men, om man kikar på sidan 29 samt sidan 250i ovan dokument:
Finns däremot en SIGLAVY CAPRIOLA XIX född 1983 i Rumänien, föddes på Stuteriet Sambata de Jos/Fagaras och hette då han föddes SIGLAVY CAPRIOLA XIII-23. Det verkar som att han såldes till stuteriet Dalnic, där han istället för att ha det tilldelade nationella beskällarnumret XIX fick heta SIGLAVY CAPRIOLA I.

Förvirrande? Javisst.
Och för att förvirra till saker ännu mer, så bör det finnas hästar uppfödda i såväl österrike, ungern och gamla jugoslavien med liknande eller exakt samma nummer.

Därför är det extremt viktigt att kolla vad hästen har för brännmärkning på sin rygg - båda sidor - tydbara - för att kunna ge dig hela hästens stam.

Denna häst bör således vara brännmärkt med SC XIX på ena sidan, precis under denna bör det finnas en symbol (för moderns blodslinje) och på motsatt sida på ryggen bör det finnas ett nummer och en/två bokstäver - som talar om på vilket stuteri, och vilket föl efter en specifik hingst, som din häst är.
Exempelvis 8 F eller 8 HB eller 8 D.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 264
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
781
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp