Linjeavel på sto

Angel

Trådstartare
Vet att det förekommer inom travet men finns det även på ridhästsidan? Några tankar bakom det annat än det som har att göra med mitokondrie-dna? Insåg efter en diskussion med en bekant att om jag hypotetiskt betäcker mitt sto med Ravell så får fölet Josephine (Juan-Diogenes) två ggr i fjärde led och hon gjorde sig ju minst sagt bra i aveln.
 
Senast ändrad:
Sv: Linjeavel på sto

Det förekommer. I alla fall en gång för jag har gjort det på stoet Skyfire (46) :grin:
Hon ligger 2 X i fjärde ledet på min avkomma.
 
Sv: Linjeavel på sto

Fanns det någon tanke bakom det annat än att du gillade hingsten?
 
Sv: Linjeavel på sto

Jag har en welshponny som är linjeavlad på det fantastiska stoet Revel Pence, som är både farmor och mormors mor till min ponny.
 
Sv: Linjeavel på sto

Fanns det någon tanke bakom det annat än att du gillade hingsten?
Jag fick faktiskt rådet att göra det av en riktig "expert" på härstamning som verkligen rekommenderade att ha Skyfire dubbelt när nu möjligheten fanns.
 

Liknande trådar

Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 640
Senast: Boj
·
Avel Jag har noll och ingen erfarenhet av avel och har en liten fundering. Jag har för mig att jag hört att det är en skröna att man inte...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Masse
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 753
Senast: supercassie
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 179
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp