• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare askungen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 616
A

askungen

vilket är det bästa linimentet enligt er? ja har hört att radital (om den nu heter så) är bra...

vad tycker ni?

Sv: Liniment

Jag brukar anvanda Eisgel, den kan anvandas med eller utan lindor.

Jag har olika liniment beroende på tillfälle. Min favorit är dr Shaettes balsamliniment. Luktar jättegott, oljebaserat (drygt) och lättjobbat, men dyrt så det blir inte varje dag det används. Till vardags använder jag arnika, tycker att det funkar fint, gel till musklerna (mest lättjobbat) och flytande till omslag. Har jag en spänd muskel el liknande blir det antingen dr shaettes eller racing.

jag andvänder radital varje dag.det gör min gammla häst jättemjuk och inte stel alls nästan.superbra.
blue lotion andvänder jag oxå och arnika ibland.

Radital kan inte fuxmärra ha, hon får irritationer i pälsen då... Så vi gör med arnika på henne. Annars så är det mest BoT vi använder...

Radital, kamfersalva ( typ linementsalva )
Fast jag läste någonstans att det var bättre att använda paddar, typ som Back on track vaddstycken med keramikpulver i.

Radital kan inte fuxmärra ha, hon får irritationer i pälsen då... Så vi gör med arnika på henne. Annars så är det mest BoT vi använder...

jag andvänder radital på min fuxamärr,varför kan dom inte det????

dr scheattes är jättebra. är olja i som gör den dryg. den är värmande utan att blistra. kan även användas som omslag på svullna och ömma ben:rofl:

verkar ju som om dem flesta använder Blue lotion, Radital eller Arnika...

Är det Blue lotion som först kyler, sedan värmer?
eftersom ingen verkar sett frågan så ställer ja den igen :p

Hemma använder vi vanligtvis Back on Track men annars har vi använt oss av Blue Lotion i alla år och den fungerar superbra. Klar favorit i vårt stall.:)

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
285
Senast: Grazing
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
Tillbaka