Sabina.s

Trådstartare
Vilka liniment använder ni? Efter eller innan ridpass? När är det lämpligast att använda? Vad är era erfarenheter av olika liniment? Använder ni olika på sommaren och vintern? Kylande, värmande eller både och?

Använder Dr schaette balsam liniment när jag masserar.
Vill jag kyla efter hårdare pass eller vid skada så blir det kylpaddar.

Vi använder mest Arnika liniment, då det inte är någon karens på de, använder också Emins blue lotion inte heller karens på. De måste kunna använda linimentet så sent som dagen innan start om de är nödvändigt (travhästar).

Fungerar arnika och Emins blue lotion likadant? dvs först kylande och sedan värmande? Är sånna liniment bättre att använda efter ridpass eller?

Jag kanske är ovanlig men har aldrig någonsin använt liniment på någon av mina hästar men så har jag ju bara haft hobbyhästar och inte tävlat högre klasser än 1 m hoppning. Har haft nuvarande häst i 6 ½ år och vi har nog aldrig ridit ett hårt pass. :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
273
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av Hovpasta , Artimud eller Hoof Potty, vilket är olika hovleror. Kan man använda det direkt på en...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Miingla
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark