Liniment på dräktigt sto..?

Varför? Jag rider ju henne fortfarande. och att massera henne å pyssla lite är väl bara bra.. Har alltid hållt på mkt med liniment på mina hästar men nu vet jag inte om jag vågar längre på henne..?

Jag tycker inte alls om BL.... För starkt för mina hästars ben, dessutom är det kladdigt och lämnar kvar rester i pälsen som kan bränna om man sätter skydd på...
Använd Arnikaliniment istället!

Men rider du verkligen så hårt att du måste använda linement?
Dessutom ger det ju mycket bättre genomblödning om du bara masserar benet, alltså utan linement, hårt och bara uppåt !
Då fär du ju både ökad cirkulation och slipper använda något du är osäker på :idea: :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30