Liniment i solen?

tinaiva

Trådstartare
Har fått "order" av ET att linimenta pållen lite här o där. Använder liniment baserat på Arnika. Känner dock viss tveksamhet nu när solen har lockats fram. Finns det risk att det "bränner" tros? Särskilt på ryggen är det ju väldigt utsatt. Nån som har erfarenhet?

Sv: Liniment i solen?

Tror inte det är någon större fara med det vanliga arnika-linimentet (i den vita flaskan), men du kan väl lägga på ett täcke ett tag så är du säker.

Har aldrig hört att det skulle vara några problem, inget jag har tänkt på iaf och jag använder Arnika.

Arnikaliniment brukar gå att massera in lätt tills det gått in i huden. Är det helt torrt tror jag det är helt riskfritt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 626
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 364
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 220
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar