L

littL flower

Hej! Jag har hört att man kan ge linfrö till hästen. Vilken effekt har det? Ger man hel linfrön eller vad? Några nackdelar?
Är det någon som vet något?
;)

Sanna :bump:

Sv: Linfrö?

är det inte bra för pälsen? det tror jag jag har hört?

Jag skulle ge det till min häst för han var lite lös i magen... han blev helt galen av linfröna :o Dom gav honom hur mycket energi som helst... :D

(skrev om det HÄR )

Senast ändrad:

jag är också intresserad av de!
hade täntke starta en tråd men smyger in i din ist.

Har hört att linfrökross är jätte bra för pälsen.
Någon som vet näringsvärdena på de?
Har de några nackdelar?
Något man ska tänka på när man ger de?

Jag ger min ponny linfrön(Alltså hela som man kockar med vatten så det blir en härlig smet).Sen jag började med det har han blivit bättre med sin mage,han har dessutom fått en mkt finare och glansigare päls:) Jag har ingen aning om värderna och Mängden man ska ge står på förpackningen.Finns att köpa hos granngården i 10 kg påsar.

klämmer in en fråga, vad kostare en 10 kg säck?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 318
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama