Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rosie skrev:Är inte mycket för att tvärsäkert hävda att just jag har rätt, men jag har för mig att det var en del artiklar för typ 1-2 år sedan om det här med sandkolik och där stog det om just linfrö. Jag har användt det ca 10 år så jag tyckte det var bra att jag kunde plussa på en ytterligare bra egenskap med linfröet
MVH Rosie
goamarie skrev:min fjorddam är maxad c-ponny och jag fick rekomendationerna av min tränare att ge 1 dl om dagen. och att inte koka mer än vad som går åt på 3 dygn.
Det receptet hon luskade fram skulle man koka 20 min å sen svalna över natten.... men om det nu bara räcker att koka vatten och hälla över så går jag nog över till det.....
Förr så sa dom att det skulle koka så länge men idag förbehandlas linfröet på ett annat sätt så att det inte behövs.
Jag har alltid blötlagt varje dag, inte för flera dagar. När jag inte hade varmavatten i stallet så hade jag linfröet inne i köket, kruxet var bara att komma ihåg att ta det med ut i stallet
En annan trevlig egenskap med linfröet är ju att dom får så fin päls.
Lycka till mvh Rosie