Linfrö - Bra eller dåligt?

Lella

Trådstartare
Kom just över en tråd (på finska) var de diskuterar linfö, direkt ur fröna och kross. Många i tråden hävdade att linfrösmet inte är bra för hästen utan överbelastar systemet, pga. fettet. Själv har jag alltid fått lära mig att linfö är bra för magen, men blev nu fundersam. Hur ser ni här på Buke på situationen kring linfrö?
Då både kross och frö.

Sv: Linfrö - Bra eller dåligt?

Jag har inte hört ngt dåligt om linfrö. Jag ger det till mina, bra för magen och oljar in tarmarna när de nu inte dricker riktigt så mkt som de borde göra, pga kylan. Vill inte ha förstoppning på dem. :)
(Plus att de får betfor och ensilage istället för hö, om ngn har en kommentar om det.)

Sv: Linfrö - Bra eller dåligt?

Det finns många trådar om linfrö.

Jag tycker det kan vara bra, i rimliga mängder. MEN måste absolut stöpas för att inte vara giftigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 211
Senast: monster1
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 878
Senast: Jamtland
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 025
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V