R

roping-malin

Tjena! Första gången jag såg Linedance var nu på High Chaparral :rofl: Shit vad duktiga folk var!! Ni var helt enklet grymma! Den lokala dans skolan har inte några kurser i det förän till hösten :mad: det finns ingen hemsida eller något med grunderna? Det verkade vara as kul!! ;)

MVH Malin
...hoppas tråden har hamnat rätt! :d

Sv: Linedance

Saken är väl mer den att grunderna kan variera otroligt mycket..det finns vissa steg förstås men hur många kombinationer som helst.

Många gånger är det en speciell danstur som hör i hop med en speciell låt...detta gör att alla vet vad det är för dans som gäller till just den låten.

Senast ändrad:

Saken är väl mer den att grunderna kan variera otroligt mycket..det finns vissa steg förstås men hur många kombinationer som helst.

Många gånger är det en speciell danstur som hör i hop med en speciell låt...detta gör att alla vet vad det är för dans som gäller till just den låten.

Coolt :eek: :D Det här med Linedance är lite speciellt! :love: :d

Håller med...de var sk..duktiga....
Har försökt och testa ett par gr, men jag får bara inte till det:mad:
Fattar det inte, jag som alltid dansat häcken av mig på olika danser...klarar bara inte av detta...grrrr

Men här har du en sida och kolla i:
http://www.countrycowboys.se/

D e inte enkelt med alla olika steg men ge inte upp!!
D går tillslut blir bara bättre när stegen blir väl inövade.

Ok, har bstämt mig för o gå på kurs....det retar mig verkligen, att det skulle va såååå svårt...och har man lärt in andra danser, så borde man fixa detta med...men det är klar...det kanske inte går o lära gamla hundar:crazy:

Det kommer nog gå bra ska du se......

En sak du ska tänka på är att inte tänka för mycket.
Givetvis måste ju stegen sitta men när man sedan väl dansar så tänk inte på dina steg......det gör bara att man tappar allt och så blir det fel.

Precis dom orden sa en jobbakompis till mig, när vi var på westernfest och där skulle "prova på"...
För henne gick det som en dans;)...men så är hon en danslärare oxå:angel:..fuskit

Linedance är HUR KUL SOM HELST! Svårt vissa gånger, absolut, men oj när du väl kommit underfund med just det som var svårt... Härligt!

Jag har hållit på med det i.... få se nu... *räknar*.... tre år tror jag och har inga tankar på att sluta! :banana::D

Linedancen är ju lite speciell eftersom alla danser finns nerskrivna på papper, dansbeskrivningar, och är man en duktig dansare och kan tolka alla steg så kan man i princip lära sig att dansa vilken dans man vill. Det finns ju några danser att välja mellan... :p

Men att lära sig vad alla stegen heter och hur dom ser ut så är det nog lättast att kontakta en dans skola.

Nybörjar danserna kan man i princip dansa till vilken låt som helst, bara det går i lagom takt. Men när man börjar komma upp lite i nivå så är alla danserna gjorda till speciella låtar.

Line-Dance är jättekul. Väldigt speciell känsla att dansa. Har man bara lärt sig danserna så går det dansa till vilken musik som helst. Fast oftast är det roligare att dansa till rätt musik för oftast är det ju timat med vissa rörselser.

Men det absolut roligaste är väl när man är i en grupp och dansar för det känns så mäktigt :)

*kl*
Jag har börjat på Line Dance, gått 2 ggr nu utav 13... Det är kul men jag vet inte riktigt om jag vill dansa en termin till :crazy: Inte riktigt min grej känns det som :angel:

*kl*
En korkad fråga... När jag var liten så dansade jag en del och då ingick det att lära sig square-dance. Vad är skillnaden? är det så enkelt så att lined. är att man står på rad och sq. att man dansar i en ruta?

Bimini - Det blir kanske bättre när du kommer in i det hela...

Sq dansar du efter en caller som det kallas som säger hur du ska dansa med en partner. Ser ganska häftigt ut.. och line dance dansar man själv på linjer..

Sq är jätteroligt, men ganska svårt, vill jag minnas. Det var en grym koordinationsträning! LD ser också himla kul ut.

Jag tycker faktiskt att squaredance ser tråkigt ut... :crazy::p

Imorgon är det dock träning igen (linedance)! :bump: Men jag har varit förkyld nu några dagar så jag kan nog inte vara med på de allra snabbaste danserna. Får se vad jag orkar. Sist lärde vi oss en som heter Grease(d?) Lightning. Verkar lite krånglig med armar och så... :crazy:

Jo det verkar så himla kul... Har sett det flertalet gånger både uppträde och träning och det ser så himla kul ut... Men svårt.

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18