Lindor på tävling

R

reykurboy

Visst är det väl så att man inte får ha lindor när man tävlar trail?? Ens på d-nivå?
Har bestämt för mig det men jag är lite förvirrad nu, dessutom hittar jag inte regelboken såklart...:D

Sv: Lindor på tävling

Nej, man får inte ha något slags benskydd utom i time-events, kosseklasser, reining, versatile horse, roping, (stopping) och westernhorsmanship. det står under paragraf 175 i regelboken

Tack för svaret! :bow:
Jag hade för mig att man inte fick, men jag hoppades att få sätta på de vita lindorna på tävlingen till helgen... ;)

vi har haft benskydd/lindor när vi tävlat på d-nivå, men det är nog säkrast att höra med domaren först..

Teacuptoy skrev:
Vad ska man klara av om man tävlar på D-nivå? :idea:

Nu är jag inte riktigt med... Är det i någon specifik gren du tänker på el?
*möjligt att Anneli är något trög idag...:D *

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur