lindor för att skydda senorna...?

nordsvensken

Trådstartare
I senaste nummret av hästfocus så säger veterinär Siegfried Kabinger bl.a. att "Vid all träning är hästarnas ben lindade för att skydda senorna från överbelastning."

Vad säger ni om det? Och isf, anser ni att det är alla typer av ridbandage som gör det, eller bara vissa...?

Sv: lindor för att skydda senorna...?

Jag tror att en olindad sena, som kan röra sig fritt, är en frisk och stark sena.

Det är inte möjligt att ge senorna stöd mha en linda. För att det ska ha någom som helst effekt måste man linda runt en led. Proffesional's Choice skydden tror jag faktisk han hjälpa att stödja upp senorna.

Däremot är lindor bra för att dom
A. ger värme, vilket ger ökt blodgenomströmning, som förebyggar skada
B. skyddar senan från yttre våld

Säker på att dom inte översatt fel...?

Det är inte möjligt att ge senorna stöd mha en linda. För att det ska ha någom som helst effekt måste man linda runt en led.
Däremot är lindor bra för att dom
A. ger värme, vilket ger ökt blodgenomströmning, som förebyggar skada
B. skyddar senan från yttre våld

bra, det är vad jag också anser!

mkt möjligt med felöversättning, inte direkt ovanligt! :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
523
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Fiorano
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
41 782
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka