lindad dygnet runt

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 857
H

Havregryn

ett litet dilemma, hästen får gå i hyfsat stor hage vet. bedömt att han ska vara lindad dygnet runt gärna med bot alt. magnet undantag när han har sin promenad då vara utan bandage.

men de är ju varmt ute? får inte tag på vet i fråga och funderar om de finns någon slags svalare padd för att försöka förhindra värmeutslag.

ställa in enbart i box är inte att tänka på då han ska vara ute och röra sig under kontrollerade former.

hur hade ni gjort i en sån sits?

Sv: lindad dygnet runt

Vanliga stallbandagepaddar är ju mindre varma en bot/magnet så du kan ju ta det några dagar.

eskadron paddar funkar bra när det är varmt tycker jag. :) du kan ju ha det på dagen och så magneter/bot på natten då det är svalare.

ja de var dom jag funderade på att använda, men är de de svalaste att få tag på? de borde inte finnas andra va?

samtidigt ska han ju ha de varmt om benet, men klart inte för varmt.

När jag hade min häst lindad dygnet runt så bytte jag paddar morgon och kväll.
Hästen hade BoT på natten och Mias eller Eskadrons på dagen.
Det är viktigt att BoT-paddarna får torka mellan användningarna.

eftersom jag ändå i detta fall skulle linda om varje dag, så byter jag ju självfallet paddar också. har en uppsjö av alla de slag så aldrig samma pad på igen.

Jag har haft häst lindad med BoT sommartid dag & natt, lindat om 4 ggr dag.
Annars gillar jag paddar av märket "Cabejo".

Min häst är i princip lindad dygnet om. Jag lindar henne vid 17.00 och lindorna tas av när hon kommer in vid 15.00.

Visserligen går hon i en liten hage och hennes lindor sitter superbra så det räcker att jag lindar om en gång per dag.

Jag kör med tunna paddar fram och tjocka paddar bak.

Hon har varit lindad såhär i 3 månader nu utan problem.

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att denna diskussionen varit uppe tidigare men behöver mer specifika svar.. Helt plötsligt kom vintern som en obehaglig... 2
Svar
38
· Visningar
3 600
Hästvård Jo, nu sitter jag i en sits där jag inte vet vad som är bäst, jag som ändå tycker att jag brukar veta hur jag ska ta mig till att lösa...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: moon
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
5 994
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Beteende störningar hos häst Hästar är i grund och botten ett steppdjur och ett flyktdjur som har kvar sina instinkter och... 2
Svar
29
· Visningar
3 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka