Linda vid ridning efter skada?

Trissa

Trådstartare
Jag ska så småningom sätta igång min häst efter en skada på förstärkningsbandet, hon kommer då att ha stått i över ett år. Det jag funderar på nu är om det är någon idé att linda vid ridning när jag sätter igång henne? Jag tänker stödjande och värmande för ökad blodgenomströmning. Eller de heltäckande skydd jag har sett, som såvitt jag förstår också anses stödjande? (jag tror de kallas dressyrskydd)

Tidigare har hon haft senskydd vid all ridning, som just skydd, och så har jag lagt stallbandage efter hoppning.

Sv: Linda vid ridning efter skada?

Trissa skrev:
Jag ska så småningom sätta igång min häst efter en skada på förstärkningsbandet, hon kommer då att ha stått i över ett år. Det jag funderar på nu är om det är någon idé att linda vid ridning när jag sätter igång henne? Jag tänker stödjande och värmande för ökad blodgenomströmning. Eller de heltäckande skydd jag har sett, som såvitt jag förstår också anses stödjande? (jag tror de kallas dressyrskydd)

Tidigare har hon haft senskydd vid all ridning, som just skydd, och så har jag lagt stallbandage efter hoppning.
Benlindor ger inge vidare stöd.
Bra ide med heltäckande skydd.
NEW har ett par som är superbra, men ganska dyra, tyvärr.

Ja, jag är inte jättevan att linda för ridning, så själv hade jag gärna valt skydd istället.... :smirk:

New skydd ger ju inget stöd heller... Dom ända skydden som verkligen hjälper till att stöjda upp benet är Proffessional's Choice, och då bara originalet, kopiorna ger inget stöd alls.

Det gjordes en ovetenskaplig undersökning som publicerades i Ridsport för ett tag sedan. Där jämförde man olika typer av skydd/benlindor och kunde påvisa att ALLA gav mer eller mindre stöd. Inte bara de dyra.

Liknande trådar

Utrustning Vårt lilla gotlandsruss har troligen trampat snett i hagen och har nu en misstänkt senskada på höger bak. Veterinär kom i fredags och...
Svar
5
· Visningar
814
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jag kan ha lagt antingen denna elr andra tråden ( i ridning ) fel. Så moderator får ta bort/flytta den som inte stämmer. Hejsan! Har...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets