Linda benen?

skojskrot

Trådstartare
Jag har en femåring som slår sig runtom dvs både fram och bak...
Nu till problemet: Benskydden.
Vad är det bästa? Jag måste skydda honom på något sätt, så enkelt är det men eftersom det är distans vi vill pyssla med måste det funka längre sträckor också.
Tips på bra benskydd som inte ger skav?
Benlindor då? Jag har inget emot att det tar lite tid med lindorna men vilken typ av lindor är bäst?

Sv: Linda benen?

Professionals Choice är bra och lätta att rengöra mellan slingorna. Finns i div olika modeller och färger. Inte billiga men bra.
// Linda

Är de bättre än de andra som gör skydd av samma typ? Tänker tex på Hö*ks skydd i Kavlar etc?

Bak tycker jag att Racing Tack är oslagbara, tunna och smidiga och av mycket bra kvalitet, håller länge. Sitter mycket bra. Lätta att skölja av. Finns kopior i samma tunna material, men inte på de två största kedjorna/butiken. Leta i småbutiker, travshoppar.
Använder Proffessionals fram, men där tycker jag att sanden fastnar i materialet, inte bara att spola av, men de är bra.
Problem på FZ med Proff. fram på ritter, det blir för varmt under och hon fjällar efteråt, Isolde inte samma känslighet för värmen. Måste hitta nya, kanske räcker med att de inte omsluter hela kotan.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 843
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 042
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka