M

majeld

Fick en postorderkatalog från en känd "hästexpert" firma idag. Kan inte låta bli att reta mig på att de lindar hästarna utan paddar med akrylbenlindor:eek::eek: Är väl många okunniga som skickar efter från dessa kataloger och då får ett "jättefint" tips angående hur man lindar.:crazy:
Angående deras "matcha med fina lindor" hur ofta vill man att lindorna ska matcha täcket:confused: Schabraket OK:) men stalltäcket eller utetäcket:confused:
majeld

Sv: Linda ben

Haha, det finns ju flera missar i alla de större katalogerna! Tycker att det är ganska kul när de lindar benen åt fel håll, inte använder padd osv. Knoppning är de ofta också helt värdelösa på! För ett par år sedan hade en känd hästsportsleverantör satt ett par boots på en islandshäst, UPP OCH NER! oooh, vad jag skrattade!

Men det är ILLA när det blir sådana missar. Vi vet ju att många är okunniga, och genom att titta i katalogerna kan det få mindre bra konsekvenser..!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min häst lyckas alltid få skrapsår på sina skenben eller kotleder. Hur behandlar ni sån här skrap skador? Det brukar komma lite blod...
Svar
10
· Visningar
3 902
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 256
Senast: fruxolisa
·
Hoppning Hejsan allihopa!:) Jag har haft min ponny i lite mer än 1 år nu. Hon är 17 år, har tränats mkt. i dressyr av mkt. kunniga ryttare...
Svar
5
· Visningar
1 964
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka