Lillens storlek mm.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Blizzard
  • Startdatum Startdatum
B

Blizzard

Hej, är helt ny för dagen men har läst mycket innan på denna sida. Tycker att det är många som verkar ha goda kunskaper och jag tänkte nu att någon kanske kunde hjälpa mig...
Jag har en halvblodshingst född i april i år. Det är mitt första halvblodsföl och jag är lite fundersam på hur han växer. Lite högre bak än fram är ok då de växer ojämnt men jag har sett många annonser med bilder på årsföl och de ser mycket större ut än vad min lille gör. Mätte honom lite på måfå, han är ca 135cm i mankhöjd. Hans mamma är 163 och pappa 169cm. Tänkte att han borde hamna någonstans i deras storlek men är nu lite osäker som sagt...
Så har jag en annan fråga... från början eller i allafall förut hade han testiklar med en diameter på ca 2 cm eller så. Nu har kulan försvunnit och han ser mer ut som vallack. Testiklarna vandrar det vet jag också men är det normalt att de inte syns till på månader?

Sv: Lillens storlek mm.

Hur gammal är han?
Jg tycker inte att 135 låter litet iaf, är nog ganska normalt då han ant är runt ½ året el?
Men hurvida det har att göra med hur stor han blir som vuxen kan man ju aldrig veta. Endel växer mkt i början och tvärtom...

Sv: Lillens storlek mm.

Han är åtta månader i månadsskiftet.

Liknande trådar

C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 305
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka