Likvärdigt med Åsebro Vinnare?

wrangler

Trådstartare
Risken är väl minimal men jag provar att fråga iallafall....

Är det någon som jämfört och hittat ett kraftfoder som är likvärdigt med Åsebro VINNARE?

Jag fodrar med det sedan flera år och är jättenöjd, men vill av vissa anledningar inte fortsätta... så jag försöker hitta ett annat fodermärke!

Det ska vara likvärdigt med Vinnare, om det inte finns aspbark i kan jag väl köpa till aspbarkpellets.

Det får inte vara pelleterat/innehålla bindningsmedel.

Räknar inte med att få några svar men prova går ju.... :smirk:

Sv: Likvärdigt med Åsebro Vinnare?

Har du kollat upp hippopro musli? det ända jag kom på sådär som inte är pelleterat.
Får man fråga varför du slutar med vinnare? Själv fodrar jag med åsebro cool.

För att jag inte är nöjd med det personliga bemötandet och servicen.... :smirk:

Ska kolla upp det fodret, tyvärr har alla jag kollat på hitills inte innehållit lika mycket. Misstänker att det inte finns något Svenskproducerat likvärdigt men jag kan ju ha fel....

Varför inte kolla in Finska foders Perfect mix? Ett müslifoder. Sedan blandar du i deras Racing Power och du får Åsebro Vinnare?

Kolla in deras hemsida www.finskafoder.com.
Vill du veta var du kan få tag i fodret sänd pma för min foderhandlare kanske kan hjälpa till med service :)att få fodret till dig.

Lycka till!

Intressant. Dyrt?

Är det havre i Racing Powern? Det fanns ingen havre i Perfect mixen såg jag...
Jag vill gärna ha havre i fodret, och helst slippa ha sjuttielva sorter att blanda... två går bra. :angel:

Någon mer som har erfarenhetav detta foder?

*kl*

Har hört att müslifoder är svårt för hästar att tillgodogöra sig, gäller det isåfall bara müsli eller alla färdigfoder? Nån som vet?

Vad är isåfall skillnaden mellan ett färdigfoder och en blandning av alla fodermedel man gör själv hemma?

Hur gick det?

Har funderat på att byta från Fibergi Elit till Åsebro vinnare till mina tävlingshästar (kallblodstravare).
Fibergin har jag varit väldigt nöjd förutom priset (trots 20% rabatt).

Jag har bytt till Country Mix (Eliza Söderqvist's i Grästorp)

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 844
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag ger endast kraftfoder en gång om dagen pga att det är smidigast för mig att ge i samband med insläpp samt att jag tidigare endast...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: axel
·
Hundhälsa Viktor har ju alltid varit svårfödd, och inte blev det bättre av kastrering heller. Jag har inväntat att han ska bli äldre, och i övrigt...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 787
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023