Snuffsan
Trådstartare
Min kompis har stor rastgård till sina hundar (hon har kennel). Hundarna bor i hundhus (byggbarack) som är uppvärmd och har "bäddar upphöjda från golvet" (sängar). De kan gå ut och in i rastgård-hundhus som de vill genom en hundlucka. Rastgården är stor och delad på två bitar, en med tak en utan. I rastgården finns lite leksaker och det går minst 5 hundar tillsammans där. Hundar som har det väldigt bra enligt mina mått. Nu var det en inspektör ute och hon hävdade att hundarna måste ha upphöjda liggplatser i rastgården. Min kompis har några elkabelrullar i rastgården som de kan ligga på men de underkändes eftersom det är ett litet hål i mitten och det får liggplatser inte ha.
Hundarna har ju tillgång till liggplatser inne, måste man verkligen ha ute också då? Jag tycker det verkar nitiskt, men jag är ju inte hunduppfödare. Någon som hittar något i reglerna om det här?
Hundarna har ju tillgång till liggplatser inne, måste man verkligen ha ute också då? Jag tycker det verkar nitiskt, men jag är ju inte hunduppfödare. Någon som hittar något i reglerna om det här?
Senast ändrad: