saffran

Trådstartare
hej! jag gårenvalpkusr just nu, nu är det jul uppehåll, och vi skulle lära våra valpar ligg under upphållet! jätte bra om hunden lägger sig jag men det gör inte min!

fick tips om att vänta ut honom tills han la sig ner, då säga ligg och beröma, eller godis och visa honom ner som sitt fast ligg istället (hoppas ni fattar).

men det går inte så bra:crazy: vill ha tips på hur träna ligg??:confused:

vill även ha tips på ett enkelt trix som man kan lära hunden ( till sista gången på valpkursen ska man ha tränat ett trix)

tack tack:bow: :bow:
 
Sv: ligg???

Sätt hunden framför dig sen väntar du tills du får lite kontakt o koncentration från hunden. Sen tar du fram endra en boll eller gobit vilket hunden nu föredrar sen tar du grejen/gobiten framför näsan på han o drar den neråt o när hunden då följer efter ner håller du Gobiten där tills hunden ligger (för ofast i början sitter hunden kvar men är bara ner med huvudet) och när han ligger belönar du direkt. Detta lär dom sig snabbt bara dom får nån fördel i och ligga. belönar du med boll så släng i väg bollen så han får jaga den, det brukar vara en stor belöning beroende på ras.
 
Sv: ligg???

det ska vi prova! prova lite så fast ute och det var ingen hit(kallt och blött) men ska träna inne på just ligg så går det nog ute sedan oxå!!
tack:bow:


tips på trix??
 
Sv: ligg???

Viktigt är att du får till ett bettende inne med valpen innan du forcerar ut.

Nej sånt är jag dålig på, jag hinner knappt o få till mina lydnadsmoment så:cool:
 
Sv: ligg???

Om du ska lära ligg ute är mitt tips att använda en filt eller en handduk som hunden kan ligga på så det inte blir bött, kallt och obehagligt att ligga.

Trick kan du söka på på forumet, det finns massor av trådar, många har det i läxa på valpkursen:) Jag fick massor med tips i den här tråden
 
Sv: ligg???

tack för alla svar!! nu ska jag gå och träna ligg inne!! och sedan på en filt , bra tips!!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: bobbbo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Petronilla
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 872
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp