Hehe, någon som använt handlie förresten? de är jag lite nyfiken på. Korta skaft och antar att de är till för kantskärning eller ska användas som en skära.

Hehe, någon som använt handlie förresten? de är jag lite nyfiken på. Korta skaft och antar att de är till för kantskärning eller ska användas som en skära.
Nej. Jag känner själv ingen längtan efter en.

Det verkar bara krångligt att gå dubbelvikt och hacka med en sån. ;)
I de lägena använder jag en häcksax. Känns säkrare och mindre farligt.

En skära? Har säkert sitt användningsområde men min numera i stort sett färdigmisshandlade gräsmatta har plågats med gräsklipparen så bukelieträffen är inställd tills vidare.

Ev träffar nu blir bara ogräsrensning eller sol, bad och grillning. :p

Jag har fortfarande en nästan orörd äng kvar, testade lite idag igen och nu plötsligt går det mycket bättre, har lärt mig slipa den riktigt vass (tack vare era tips) och nu kan jag låta lien nästan på glida över marken och gräset skärs av. Så himla häftigt, jättekul. Det här gräset är lagom moget tror jag, fortfarande väldigt grönt och därmed inte så segt, och lagom med dagg I gräset.

Jag har fortfarande en nästan orörd äng kvar, testade lite idag igen och nu plötsligt går det mycket bättre, har lärt mig slipa den riktigt vass (tack vare era tips) och nu kan jag låta lien nästan på glida över marken och gräset skärs av. Så himla häftigt, jättekul. Det här gräset är lagom moget tror jag, fortfarande väldigt grönt och därmed inte så segt, och lagom med dagg I gräset.
:banana: :banana: :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka