Licenser!?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare SpjutboAlbin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 390
S

SpjutboAlbin

Var skaffar man licenser för lokal tävling???? vad kostar det?

jag ska tävla hoppning 20 februari på min fd travare men jag har ingen licens!! varken till häst eller ryttare!! Jag har grönt kort, dock. måste man ha hästpass också? de har jag inte hunnit skaffa än....!! HJÄLP!!! :confused:

Sv: Licenser!?

Du hämtar ett licensunderlag på den klubb du tänker tävla för. Ska du bara tävla lokalt räcker det med en lokallicens.

Du behöver inte ha hästlicens på lokal tävling, pass måste du skaffa under 2005 men det behöver du inte visa upp på tävlingsplatsen.

break_a_leg skrev:
Du hämtar ett licensunderlag på den klubb du tänker tävla för. Ska du bara tävla lokalt räcker det med en lokallicens.

Du behöver inte ha hästlicens på lokal tävling, pass måste du skaffa under 2005 men det behöver du inte visa upp på tävlingsplatsen.

jag ska inte tävla för någon klubb, men jag är medlem i en.. ska jag gå dit å be om licensunderlag eller?

Tack så jättemycket för svaret!!

du hämtar licensunderlag på den klubb du är medlem på. Den klubben kommer du då också att tävla för. På lokal tävling behöver inte hästen någon licens. Är det en ponny eller stor häst du tävlar??? Är det en ponny måste den vara registrerad och ha mätintyg också! Och så måste den självklart också ha giltligt vaccinationsintyg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: Ramona
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 321
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 859
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka