Licens mm.

attempt

Trådstartare
Nu är allting jätterörigt i mitt huvud. Hur är det man ska göra innan man börjar tävla?
Licens vet jag att man ska skaffa, till både mig och hästen. Men hur? Först måste hästen bli regristerad i en rasförening, sen i en westernklubb....

Kan någon förklara för mig hur det funkar egentligen? :confused:

Sv: Licens mm.

Gå in på www.wras.se där står precis hur du ska göra, det är även därigenom du beställer licenser. Klubbmedlemskap löser du genom aktuell klubb. Sen beror det ju på vilken nivå du ska tävla på, finns ju prova på tävlingar där du inte behöver licens heller.

Lycka till!

Du behöver inte registrera din häst i någon rasförening för att få licens i WRAS. Det är bara att fylla i licenshandlingen, maila iväg den och betala in så kommer ditt licenskort så småning om. :banana:

Men man måste väl skicka in reg. numrret när man ska skaffa licens, och reg.nummret får man väl via passet?

Hej!

Någon registrering för hästlicens behövs inte enligt WRAS regelbok.
Är hästen inte registrerad låter du bli att fylla i registreringsnumret.

Däremot skall alla hästar, enligt EU-förordning, ha hästpass.
Passet/registrering är dock inget krav för att få licens/tävla inom WRAS.

/Mike

Vi har alla pappaer till passet, vi ska bara skicka in dem. Men vi tänkte vänta till slutet av året.

Tack för informationen av licensen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka