Licens, mätintyg.

O

Osäker_

Hej!
Jag ska tävla min D-ponny som storhäst.
Men nu har jag hört lite olika saker angående licenser och mätintyg.
Min ponny är aldrig tävlad som ponny, och har heller inget mätintyg. Men behövs mätintyg om man ska tävla bland storhästar? Ska bara tävla lokalt.
Och vad är de för licens jag behöver? Vanliga Lokallicens? (som gäller på lokaltävling, lektionsryttare, handikapptävling osv?)

Hoppas någon kan hjälpa mig :bow:

Sv: Licens, mätintyg.

Det är väl vanlig lokallicens som du behöver? Någon kan rätta mig om jag har fel :p
Men sen vet jag inte vad som behövs angående din ponny.

Hästen behöver ett vaccinationsintyg iallfall, pass vat jag inte hur det är med nu, inget mätintyg behövs

ska du tävla lokaltävling behöver du bara lokallicens (alt ridskolelicens eller vad det heter, om du får tävla på det) och grönt kort.
din "häst" behöver nog bara vaccinationsintyg, ifall det bara är lokaltävling, annars måste den ha hästlicens också
( din häst måste ha pass enligt typ någon myndighet, men det behöver du inte visa för att få tävla)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
742
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 666
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3