Lex Sarah-anmälan, vad händer sen?

Jen80

Trådstartare
Jag hade inte en tanke på att fråga personen som skulle göra anmälan om vad som händer efter, och undrar såklart därför. Visst kan jag ringa till den berördes chef som får ta del av den, men eftersom även hon är inblandad så känns det lite sådär. Jag brukar inte vara känslig för sådant här, men nu tycker jag det är riktigt jobbigt.
Kan personal och/eller chef råka illa ut?

Visst, det är inte jag som gjort fel utan personalen (jag har bla boendstöd via LSS/SoL), men jag vill ju verkligen inte någon något illa. Men rätt ska vara rätt, och nu blev det så allvarligt så personal agerade.

Det görs en utredning av anmälan av närmaste chef. Om denne är inblandad så är det nästa chef i ordningen som gör utredningen. Därefter beslutas det om anmälan ska skickas vidare till IVO.

Vad som händer personal eller chef efter anmälan är helt beroende på vad utredningen visar. Det kan vara allt från ett allvarligt samtal, till varning eller uppsägning.

Det görs en utredning av anmälan av närmaste chef. Om denne är inblandad så är det nästa chef i ordningen som gör utredningen. Därefter beslutas det om anmälan ska skickas vidare till IVO.

Vad som händer personal eller chef efter anmälan är helt beroende på vad utredningen visar. Det kan vara allt från ett allvarligt samtal, till varning eller uppsägning.
Tusen tusen tack för ditt svar!
Jag antar att det kommer att dra ut på tiden eftersom det är helger och annat nu, frustrerande :(.

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 381
Senast: Brandgul
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 664
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama