Leva på "tränandet"?

S

Spider84

Leva på \"tränandet\"?

Finns det någon tränare inom den Akademiska Ridkonsten som endast lever på det? Förutom Bent då...

De jag vet och har träffat har det antingen som extra knäck eller som deltids"jobb".

Hade varit intressant att höra om det var någon som gjorde det.

Re: Leva på \"tränandet\"?

Och ändå har man aldrig hört talas om dig :angel: :devil:

Just därför. Dom andra måste annonsera och fjäska osv.
Jag bara jobbar.

CD gör väl det mer eller mindre, vid sidan av författandet? Jegra får gå in och rätta om jag fattat det fel ;) Kanske man kan kalla det deltidsjobb då? Fast jag vet ju inte vad som är största inkomstkällan iofs.

EJ lever iaf på "hästarna". Finns många fler, men oftast lever de inte enbart på "att träna andra" utan har fler inkomstkällor inom hästeriet.
Får man nämna namn förresten?

ÄR hon inte halvtidspensionär också? Har fått för mig det.

Här spelar det knappast någon roll (tror jag) att vi nämnre namn. Det är ju ingen direkt reklam och vi säger inte nåt direkt om dem heller.

Annars får väl Jegra skälla på mig om jag tror fel. :angel:

OCh hennes hemsida funkar inte för mig :( Skulle gärna vilja gå in och titta på bilderna på Windwurf eftersom jag har en avkomma efter honom (Barcelona).

Kan någon länka in dom bilderna i ett PM till mig :angel:

Nämen vad kul att du har en Windwurf-avkomma! Vi har fött upp en avkomma efter honom.

Vet inte om bilderna funkar dock. Kan länka de jag kan se, i ett PM till dej.

Kanske, men jag är inte hundra på det. Du får fråga henne nån gång. :)

Nej den sidan hade behövt ett lyft...

Mer än hälften av bilderna funkar inte om man väl kommer in.

via
Inom den Akademiska Ridkonsten? Kan man kanske få ditt namn pm:at i så fall. Lovar att hålla det helt för mig själv om du vill det.

Evis
Har för mig att hon pratade på det när vi var uppe och hälsade på henne. Hon sa att hon hade blivit förtidspensionerad eller nåt sånt... på halv tid tror jag det var.

Jag känner till att CD är översättare, men inte att hon dessutom är författare. Vad har hon skrivit? *nyfiken*

Immer

Helt sant med all reklam! Det har ju en makalös genomslagskraft. Lätt att tro att någon är duktig/känd med feta rubriker. Känt namn är det lätt att få om man satsar på annonskampanjer. Jag upplever samma sak inom "NH-kulturen". Är tränaren bra eller har hon/han bara synts mycket? Man hittar inte motsvarande inom hopp och dressyr där istället resultatet mäts på tävling. Köpte senaste Hästfynd som verkligen är späckad med löftesrika annonser.

Jag är väl visserligen inte vad man kan kalla akdemiskt tränare (eftersom jag inte rider för Bent eller någon annan klassisk tränare regelbundet), men jag lever på hästarna. Egentligen är jag ju massör, men jag började hålla lite lektioner eftersom jag märkte att folk behövde det. Och det förvånade mig hur populärt det var... Folk kan lägga hur mycket som helst på träning, men är inte alltid lika villiga att se till att hästen har rätt förutsättningar först. För att generalisera något fruktansvärt :smirk:

Angående annonsering så har jag själv fått annonsera en del eftersom jag är "nyinflyttad" (sen ett år) där jag bor, och folk måste ju veta att man finns. I mina gamla trakter hade inte annonsering varit lika nödvändigt. Att leva på hästarna är svårt, och man kan ju ta olika vägar. Är man relativt okänd och vill leva på det på direkten måste man också kunna satsa väldigt mycket (mest tid, men också pengar). Är man däremot villig att ha det som extra sysselsättning kan man ju spendera 2-3 år på att bygga upp en kundkrets och inte behöva "satsa" lika mycket från början.

Det allra viktigaste är ju dock att man känner att man har något att ge. Att man kan lära ut det man vill på ett pedagogiskt sätt och att man har ett bra slutmål, men också att man vet sina begränsningar och kan lämna vidare ekipage som av någon anledning passar bättre med någon annan tränare.

Mina personliga åsikter och erfarenheter...
Mvh/Marie

Hon skriver ju en del artiklar till bla ridsport. Sen kanske hon inte givit ut någon bok (?), men hon har ju iaf blivit erbjuden det. Hon är frilansare dock vad jag vet.

Journalist kanske man ska kalla henne, inte författare.

Sv: Re: Leva på \"tränandet\"?

Mitt sto är åxå efter windwurf! Linnea heter hon, vart fanns det bildeR?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
933
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 867
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama