Vilken sorts dammsugare har ni? Gillar ni den? Varför/varför inte? Vad rekommenderar ni? Kort sagt, hit me med era bästa dammsugartips.
Jag köpte min nuvarande, en Electrolux men minns inte exakt modell, 2017 när jag flyttade hemifrån. Valde en Electrolux och och inte de allra billigaste sorterna som finns på marknaden för att ändå ha en viss kvalitet, men ärligt, jag har aldrig kommit överens med den. Jag har ett ganska stort hus, i de rum som har klinker eller trägolv funkar den hyfsat men i de rum som har plastmatta (hela övervåningen plus kök och tvättstuga, så det är ändå en övervägande del), suger den sig fullständigt fast i golvet och (plast)mattan håller på att följa med upp. Detta är när den är ställd på absolut lägsta sugeffekt, den är så jobbig att man är helt slut när man dammsugit hela huset.
Letar främst efter en som inte suger sig fast men ändå är effektiv, har innekatter så det blir mycket hår och mycket kattsand. Pris är ganska ovidkommande, men inte robot utan en ”vanlig”.