Letar gammal tråd

Blandrastik

Trådstartare
Letar den tråden där nån skrev en skitbra grej om korrigering och hundar, som gick ut på att man tillverkade en batong som man slog sig själv i skallen med varje gång hunden gjorde fel.

Nån som kommer ihåg? Har letat gamla trådar i sökfunktionen och hittar den inte.

Sv: Letar gammal tråd

jag tror det var jag som skrev det, men det var inte jag som kom på det. jag kan inte logga in på den sidan just nu, men jag PM:ar så kan du själv kontakta honom och få ett användarnamn.

Den var hur bra som helst, ska använda texten, om jag får, i min kurs när vi kommer fram till just korrigering.

Typ nr 1, Hunden har aldrig fel och är det någon som ska korrigeras så är det den tvåbenta på andra sidan snöret.

det visade sig att texten var borttagen men nu ligger den uppe igen på www.jea.se

BESTRAFFNINGSTEKNIK

Vi strävar ju efter att arbeta med positiva metoder, även om jag vägrar använda uttrycket "mjuka" eftersom detta mera för tankarna till barnprogrammen på 70-talet vilka lett en hel generation vilse i pannkakan. Särskilt i inlärningsfasen så vet vi att ingenting annat än positiv förstärkning ger en äkta inlärning, alla andra metoder går ut på att skrämma till lydnad.

Men ibland funkar det bara inte.
Man försöker o försöker, man vädjar o vädjar, men hunden vill inte lägga sig på kommando.
Då återstår till slut bara att berätta för den att den bara är en hund, coh att det finns lägen då de helt enkelt ska lyda.
Det är då bestraffningstekniken kommer in i bilden, och här nedan följer en allmän beskrivning av hur man läggaer upp sånt. Bestraffning ska planeras minst lika noga som belöning.
Rulla ihop en dagstidning ganska hårt, säkra den med tejp så att du får nåt som likanr en batong. Observara att du inte får välja hårdgummi, trä, eller dylikt.
Om det xvis gäller läggande så har du batongen i höger hand, hunden sitter vid din vänstra sida.
Ge kommando "ligg!".
Om hunden inte direkt lyder så höjer du batongen med armen rakt upp o drämmer den så hårt du kan i huvet på dej.
Samtidigt uttalar du mantrat "nästa gång ska jag inte ställa orättfärdiga krav på min hund, och planera träningen mycket bättre".

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 094
Senast: Niyama
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka