Leta upp biologiska föräldrar

Riley

Trådstartare
Jag hör egentligen inte hemma i det här forumet eftersom jag varken är förälder eller tänker bli, men det kanske är större chans att folk här har bättre koll på adoptioner och allt därtill.

Hur som helst. Jag är adopterad och har på senare år börjat bli lite nyfiken på om jag kan skylla mina orchgener på mina föräldrar, eller om det bara blivit en felande länk. :D Kort sagt: jag vill veta hur mina biologiska föräldrar ser ut. Alltså inte träffa dem, inte ha någon kontakt, bara få ett passfoto på dem och ev. mina syskon, om det är möjligt.

Så, är det öht. möjligt att få fram passfoton eller dylikt på folk från ett helt annat land, även om de skulle vara döda? Och om ja, vem ska jag då kontakta? Det är Sydkorea det gäller och jag kan ju inte ett ord koreanska (och antagligen inte heller engelska med grov koreansk brytning), så kan man gå via någon svensk myndighet vore det kanon.

All hjälp mottages tacksamt! :bow:

Nu blev rubriken kanske missledande men vad fan.
 
Senast ändrad:
Sv: Leta upp biologiska föräldrar

Vet du vilken adoptionsbyrå som hjälpte dina föäldrar? Har de inga papper på varifrån du kommer, alltså vilken by/stad? Det borde gå att höra av sig till den organisation i ditt födelseland som hade hand om adoptionen och höra om de har foton på föräldrarna, men tänk på att det inte är så vanligt att inneha ett pass i vissa länder. Det kan bli svårt.

Du kanske skulle smyga dit och spionera?:idea:
 
Sv: Leta upp biologiska föräldrar

Papper finns väl, men jag är inte precis en vän av ordning och reda så jag har faktiskt ingen aning om var de är. :angel:
Ah, det tänkte jag inte på. Det finns inga fler "obligatoriska" eller i alla fall vanliag identifikationshandlingar som kanske kan gå att begära ut?
 
Sv: Leta upp biologiska föräldrar

Jag vet inte om de kanske har behövt något slags id papper under oroligheterna. Förmodligen är det svårt för en utomstående att få tag på dessa.
 

Liknande trådar

Äldre Efter en del väntande har "jag"/person på sydkoreanska myndighet lyckats spåra mina biologiska föräldrar. Blev upplyst om att de...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
15 575
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp