Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skulle ha hopplektion idag. Så blev det inte. De fick skjuta på den lektionen p.g.a. hästbrist! Suck. Jag blev tilldelad den fuxskäckiga ponnyn igen. Suck igen.

Lektionen gick inte särskilt bra. Det var inte förrän på slutet som han kom igång. Innan sista skritten skulle vi galoppera lite mer på volten. Jag valde att avstå. Det går ändå inte bra att galoppera med ponnyn och jag var genomsvett. Det var med viss avundsjuka jag såg de andra galoppera.

Nu är de på väg att låna in två nya hästar till ridskolan. De ska bara checkas av vet först. Det återstår att se om jag kan få rida någon annan när det kommer in nya hästar. Dessvärre börjar jag tappa lusten för ridlektionerna. Det är en månads uppsägningstid om man slutar mitt i terminen så jag kan väl inte vänta för länge med att bestämma mig hur jag ska göra. Just nu känns det i alla fall inte kul att rida lektion.

Och om jag säger upp min plats i gruppen, vad gör jag sen?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion igår igen och fick åter den lilla c-ponnyn. I början kändes han rätt slö faktiskt och jag fick driva. Vi började med att...
Svar
15
· Visningar
2 186
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänker så hjärnan brinner för att hitta möjligheter att bli en bättre ryttare. Jag är så evinnerligt jävla less på att aldrig ta mig...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 322
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 561
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp