Sv: Less på att behöva försvara mitt val!
Hej hej,
Jag förstår... tror att det alltid kommer att vara så, o jag kan säga att jag till en början hade svårt att förstå det här med innekatt... jag är uppvuxen på landet där våra katter har kattlucka och kan springa ut o in som dom vill, jag har alltid trott och tänkt att det är det bästa för katten, trodde inte att en katt kunde må bra inomhus... Men sen flyttade jag till stan för några år sen, och vad saknar jag allra mest? jo katt så klart!
Så jag började läsa o läsa på många olika sidor och i böcker om innekatter och har nu förstått att katter kan må minst lika bra innomhus o att dom även kan trivas minst lika bra i lägenhet som i hus osv... så nu letar jag med ljus o lykta efter "min" katt

som kommer att få bo med mig i min lägenhet!
Sen vad gäller raskatter (oavsett ras) så har jag också hört många säga att man är knäpp som tänker betala flera tusen för en katt när man kan få andra gratis... visst man kan få katter gratis, men man fastnar ju för en katt o kanske speciell ras som passar en själv och ens personlighet..
Själv har jag fastnat för bengalkatten, dom e ju ganska dyra, men för mig är det värt det o jag tänker fullstandigt skita i vad andra tycker, att ha en katt som jag passar med är helt klart viktigare än andras åsikter, det är ju mina pengar... jag har bla haft häst hela mitt liv, har aldrig hört ngn klaga på att man köper hästar för flera tusen!
En häst myser inte med dig dygnet runt, busar med dej, sover med dig, hästar skadas oftare o lever oftast inte lika länge som en innekatt, så vad är det som är så konstigt att petala några tusen för en katt som ger en minst lika mycket som ex en häst eller hund?
jag köper iaf inte mina djur för kilopriset, som folk tycks tänka att det handlar om!
vad gäller sönder avlade katter! ja det är hemskt när det går för långt, men detta är ju ett helt annat problem, det rör sig om i stort sätt alla sorters djur, för att inte tala om väldigt många hundraser!
stå på dig!!