GoLightly

Trådstartare
Varje gång jag försöker gå in på buke från någon av mina datorer skickas jag vidare till en sida som heter lemode-mgz.com och som ser rätt skum ut. Det händer bara för buke och inga andra sidor jag besöker, kan det hänga ihop med någon annons? (Surfar utanför Sverige) Någon annan som har råkat ut för lemode-mgz.com och/eller vet hur man kan bli av med det (annat än via adblock)?

Det är samma här och jag tror vi befinner oss i samma land? Storbritannien? Vet dock inte om det har med saken att göra. Det började först idag för mig, men det var också först idag som jag lämnade Sverige.

För mig händer det bara om jag försöker komma in via Chrome - med Internet Explorer funkar det fint!

Nu senast fick jag upp denna varningsruta:

skarmklipp_2015-01-09_190418_54b018c3ddf2b31c94203748.png

Känns mycket skumt...

Ja precis, Storbritannien.
Det hände mig någon gång igår men idag har det hänt varje gång jag försöker gå in här.
Jag använder Firefox, har inte provat någon annan browser än, men slipper helst Explorer...

Jag har blockerat den adressen i adsense, om det nu var via annonserna denna kom in. Jag sökte och hittade ingen annons kopplad till den adressen.
Det hela verkar mysko och är inte säker på att det har något med Bukefalos att göra.
Rapportera gärna om något ändras eller om någon annan råkar ut för detta.

Jag har börjat få samma problem även över mobilen nu. Googlade på sidan och det verkar som att det här händer på andra forum med, men jag har inte sett något om hur man kan lösa det.

Det verkar, peppar peppar, ha "gått över" åtmoinstone hos mig nu märkte jag i morse! Det funkar via Chrome på både surfplattan och laptopen, och ingen Lemode i sikte så långt ögat kan nå. Tjoho!

Tack för info, jag har sett på annan plats att många forum drabbades av detta och att google jobbat med att lösa det. Återkom om ni råkar ut för något liknande igen.

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 331
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 342
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar