Lemetex (Courbette)

F

Fabo

Hur är läderkvaliten på dessa sadlar, och vad ligger de i för prisklass? Har de kil- eller rundbossa?
Vill vill veta alla för-/nackdelar.

:bump: :bump: :bump:

Jag har en lemetex royal II, lädret är helt okej, jag gav ca 9000:- för min och det måste jag ju säga att den har varit värd!
Däremot så vet jag inget om den sadeln du vill veta om!

Angående lädret så är Lemetex kända för sin fina läderkvalitet, det har de varit under ett par år.
Lemetex stigläder är väl värda sina pengar om man inte vill köpa dyrare otöjbara stigläder (vilket jag föredrar framför traditionella i rent läder).

Dock är jag ingen fan av sadlarna. Jag upplever dem som klumpiga och tunga.
Dock vet jag många som är nöjda med sina Lemetex sadlar.
De är ullstoppade med kilbossa.

Ok sadel för pengarna 7-10 000kr.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 293
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka