aiquen

Trådstartare
Vilken är den roligaste leksaken, enligt din(a) katt(er)?

Min Måns är inte så överdrivet förtjust i sina möss och bollar nuförtiden. Men han verkar gilla det senaste tillskottet som är en leksak hängande i änden på en pinne, som matte håller i. Även papperstussar är roliga (och så går man och köper andra leksaker för jättemycket pengar, suck! ;)).

Sv: Leksaker

Mis tycker att husse är den absolut bästa leksaken! :D Absolut roligaste är när han jagar upp henne på sängen och sen drar handen under överkastet. Sen vill hon bli omkullputtad och "bråkad med" på magen så hon kan bita honom. Annars har hon sina favoritmöss att leka med. De är bruna i syntetpäls.

Siri leker inte alls. :love: Hon är nöjd med att sova och gosa! :love:

Hon har en massa tygmöss med rassel som hon springer runt med, men det bästa som finns är kartonger! Dels att busa i dem men framförallt att massakrera dem. :devil: Jag har en massa flyttkartonger framme nu och det är kartongkonfetti ööööverallt...

Mina fullkomligt ÄLSKAR dotterns små gosedjur från IKEA (5kr/st). Oj oj oj vad jaktlusten kommer fram då.:D

Mina katter gillar sina myntamöss, men roligast av allt var den lilla knoppen som Draco lyckades pilla loss från persienn"spaken" - ni vet den man vrider på för att ändra lutningen på lamellerna. Den sprang båda kissarna runt och jagade som galningar häromnatten.

Föräldrarnas katter gillar också leksaker som inte är leksaker - medicinkoppar och -skedar samt tårtljushållare hör till de stora favoriterna. Plus en gammal pälskrage från en kasserad jacka.

Mattor är också väldigt roliga lekredskap, mångsidiga och bra. Man kan gömma sig under dem, åka kana på dem, slåss med dem, arrangera om dem... säg det en påhittig katt inte kan göra med en matta. :D

Mattor, ja! Är det någonting i ett hem som är kattvänligt så är det väl mattorna. ;) Jag har dock tröttnat på att mattorna hemma alltid ligger i en enda hög på golvet, så nu har jag gått och köpt en tunnel till Måns i förhoppning om att den är roligare än hallmattan. Och gudars vad han har busat med/i den här tunneln ikväll! Han har t.o.m. lyckats flytta den från TV-rummet till köket... Antagligen rullandes i den. :cool:

Jag hoppas att det här håller i sig! :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 459
Senast: anna_panna
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024