Leksaker till hamstrar

S

Stallflicka

Vad har ni för leksaker och hus till era hamstrar i buren?
Vad är eran hamsters favorit?
Min gillar mest sitt hus som jag har byggt på slöjden och ett som ska föreställa ett rymdskepp ;)

Min hamster (lever inte längre tyvärr) hade alltid sitt plasthus (oftast använde han det som toa och sov under det), pappersrullar, en träspång jag gjort i slöjden och en kruka med chinchillasand. Han älskade att bada där och att ibland gräva däri.

Jag hade hamster för 15 år sen :crazy: Han hade ett plasthus som var sovhus och på taket hade han matskålarna. Sen så hade han ett 2-våningshus också som var lite mindre.

Toarullar är en billig leksak...

Favoriten var hjulet. När han dog kunde jag inte sova för det var så tyst :cry:

M.

Mina hamstrars absoluta favorit sak är en burk med chinchillasand i. Dom älskar att gräva och rulla sig där! Vissa använder även ena hörnet som toa vilket är jättebra för då är det så lätt att plocka bort.

Tack för svaren! Kul att läsa vad era hamstrar gillar för hus och sånt :). Chinchillasand verkar populärt bland hamstrar.. är det som vanlig sand? :p

I buren har han sitt hus med en stege till taket på huset. Det gillar han. Brukar hänga i taket eller i sin Kräcker också. :crazy: :p Rör utanför buren, dom gillar han. Men mest sandbadet tror jag.

Massa saker. ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 049
Senast: malumbub
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 810
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9