Leksaker i boxen.

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle behöva ha lite tips på leksaker som man kan ha i boxen till en raslös häst som har boxvila och tycker att det är jättetråkigt o stå inne i det sköna vädret när de andra hästarna går ut..

Så hjälp mig, alla tips mottages!
Både sånt man kan köpa samt göra själv.

Sv: Leksaker i boxen.

Knyta fast vedklampar att gnaga på.
Hänga petflaska med pellets i taket.
Horse ball (?)

Har typ en hundtross (en lite större modell), till min häst inte pga boxvila utan mer för att hon ska kunna pyssla med nått om hon vill... men verkar inte så intresserad...

Men annars finns det väl gummibollar som är för hästar som kan vara på golvet...

köp en sånn lekboll som man har kraftfoder i. det tycker dom är kul!
och en lickit kan du hänga upp. lite grenar att gnaga på kanske.

Hade en pet flaska med pellets i till min häst, tyvär var hon så glups och brutal så hon åt sig igen hela flaskan, vilket inte var så bra eftersom hon kunde få plast i magen och skära sig på. Har ett litet gosedjur som hon har blivit väldigt fäst vid. Gosar med det varje natt ^^. Trädbitar och "lick-it" är bra, fast kanske inte till krubbitare efter som det förstärker gnagarbetendet.

Surra fast sly eller "småträd"/buskar i boxen, brukar vara populärt att tugga på, böka med och klia sig mot.

Billig horseball får du genom att köpa en boj i en båtaffär och göra små hål i den. Så gjorde vi med en häst som hade boxvila, väldigt uppskattat. Annars kan man binda upp en kålrot i boxtaket, precis så högt att hästen kan gnaga om den kämpar lite. Också mycket uppskattat!

En enkel höpåse md halm i. Hårt packad kan den ge förströelse dels som boxboll att dra och dänga med för att till sist demoleras (min häst) :) eller genom att noppa halm en timme eller så...

la in en vanlig fotboll till min pålle förut, uppskattad men han tröttande på den efter några dagar.

(vad är det meningen att hästen pysslar med om man hänger upp en petflaska med pellets i?)

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 569
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 629
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
427
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar