Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag sett på hundcoachen flera veckor i rad och faschineras över att hundarna i programmet inte kan leka. De två hundarna (i olika program) som inte ville gå ut, schäfer/huskykorsningen...
Fredde säger "Beröm med lite lek" och ägarna står som falla från skyn. Han går fram för att visa och ser lite busig ut och daskar till hunden i sidan, den flyttar på sig och stannar. Tjoho. Skulle jag böja mig framåt, göra lekinvit och smacka till min hund i sidan skulle det inte vara någon återvändo sedan, jag skulle vara glad om hon hade EN fot i marken den närmsta halvtimmen efter det.
Är det jag som är för insnöad på bruks som ser fördelar med att kunna berömma sin hund så att den tycker det är kul?
är det inte därför man skaffar hund? för att få springa runt och göra konstiga ljud och brottas på marken utan att behöva följa med folk i vita rockar sen?
är det inte därför man skaffar hund? för att få springa runt och göra konstiga ljud och brottas på marken utan att behöva följa med folk i vita rockar sen?
*kl*
Har ni några förslag på hur man kan leka med hunden, utan att använda just kamp?
Det är väl individuellt hur hundar är .
Fast i exemplena jag nämnde hade uinte ägarna en susning om hur hunden var, eftersom de aldrig testat att vara annat än ett ankare i änden på kopplet åt sin hund.
Min sch/bc har aldrig varit lekfull direkt, det enda som är kul är pinnar o bollar och av förklariga skäl så leks det inte emd sånt direkt..
För att? Det är ju en sorts lekfullhet i sig.
:
Jag har haft flera som inte kampat öht, de har fått sin belöning genom social kontakt, dvs puss o krak o kel o rulla runt i leran.*kl*
Har ni några förslag på hur man kan leka med hunden, utan att använda just kamp?