S
simpe
Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi stärker vårt förhållande? Han kommer ofta på lekar själv och nu senast har han börjat kasta halm på mig när jag kommer. Han tar halm mellan läpparna och hystar iväg det på bröstet på mig och när jag tar upp det och kastar tillbaka så tar han ny halm och gör om det. Man kan se hur det glittrar i ögonen och han riktigt fnissar 
Sen gillar han att leka "följa John" när jag släpper honom lös i ridhuset och han är steget efter mig hela tiden vad jag än gör och stannar jag och står stilla för länge börjar han "buffa" försiktigt på mig för att jag ska röra mig igen.
Detta är ju ett utmärkt sätt att stärka bandet mellan oss och jag vill gärna ha fler förslag på hur ni leker och hanterar era hästar.
Sen gillar han att leka "följa John" när jag släpper honom lös i ridhuset och han är steget efter mig hela tiden vad jag än gör och stannar jag och står stilla för länge börjar han "buffa" försiktigt på mig för att jag ska röra mig igen.
Detta är ju ett utmärkt sätt att stärka bandet mellan oss och jag vill gärna ha fler förslag på hur ni leker och hanterar era hästar.