Lekar med valp?

DeadSerious

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite bra tips på lite nya lekar som jag kan leka med min 14 veckors valp, som inte inkluderar att kampa eller kasta föremål som hon får hämta! Vi brukar passa på att öva på att klättra upp på stubbar/stenar osv. när vi är ute i skogen och promenerar vilket hon tycker är jättekul, och så har jag tänkt börja shejpa henne lite (använder klicker när vi tränar i dagsläget också, men med hjälper för att lära in kommandon, tänker att shejping blir lite roligare för henne ifall jag lyckas med timing osv. ;)). Vad finns det mer som vi kan hitta på, då framförallt i hemmet eller ute på tomten? :)

Sv: Lekar med valp?

Följa John, brottas, tafatt, kurra gömma, "jag har nått som inte du har!", nyfikenhetslekar, kontaktlekar, byta föremål, "doggie zen"...

Det finns massa bloggar med tips på positiv och belöningsbaserad valpträning. För valpar är ALLT lek! :D

Godissök gör vi också ibland redan, det glömde jag!

Likaså tafatt som Migo föreslog! De andra lekarna ska jag kolla upp och försöka leta upp lite bloggar! Tack så mycket för alla tips :D

Springa i en 8 mellan mattes ben eller slalom mellan benen. Snurra både åt höger och vänster.

Åh men det gör vi också! Den här tråden var nog nyttig mer än för att jag får ny inspiration, märker att vi gör mycket saker som jag inte ens tänker på att vi gör ;) Men tack så mycket!

Hur mycket man än leker och tränar. Tror jag de bästa man kan göra är att låta de umgås så mkt som möjligt med andra hundar. Både i samma ålder och äldre.

Jag vet inte vad syftet är med lekarna men jag hade satsat på att leka in grundfärdigheter. Men då är ju kamp och leksaker inblandat förmodligen, och baserat på att jag tycker träning är väldigt rolig..

Finns mycket roligt om man googlar och läser på olika träningsbloggar/sidor :)

@jerseyko - Hon får umgås med andra hundar så ofta det är möjligt! Dessvärre är de flesta äldre, men hon har en valpkompis som hon får träffa emellanåt. :) Jag vill dock gärna kunna leka med henne själv också, vi har ju inte hundar runt oss hela tiden.

@MiniLi - Syftet är väl egentligen framförallt att ha roligt tillsammans och bygga upp en bra relation till varandra! Kan man sedan förena nytta med nöje är det såklart bara jättebra!

En bra sida att kika på, enligt mig

underbarahund.se/

Klicka vidare på "aktivera din hund" så har du både vardagsaktivering å hundtrick å välja på

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 389
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 804
Senast: Amaranthe
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 407
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hämtade i fredags en valp och har även en 4årig till hemma, en 4årig väldigt valpig hund. Normalt får den vuxna inte leka inomhus och...
Svar
3
· Visningar
3 660
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka