Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i stallet med bebis för första gången helt ensam. Försökte ta den där promenaden men det var för lerigt för barnvagnen. Gick en kort sväng på 10 min på asfaltsvägen men svängde om innan vi kom till tung lastbilstrafik. Han fick rulla sig på ridbanan iaf och leka följa John, samt bli borstad.

Får vansinnesutbrott på min dator snart. Köpte ju en ny fin dator rätt nyligen som startades upp av de i butiken. Tyvärr har de gjort ngt jävligt märkligt som gör att ett program jag måste använda i jobbet inte kan uppdatera och då blir värdelöst. Jag blir gaaalen!
Imorgon får jag åka till butiken och tvinga dem fixa.
Ska nu jaga liv i min gamla dator och se om det går att göra ngt där. Ska kolla om det går på särbons dator annars ikväll.

Va ut till huset efter jobbet, målade lite fönster. När jag väntade på att det skulle torka lite gick jag ut i "skogen", har ju skog bakom huset. Porlade så härligt från bäcken mellan mig och grannen, och jag kunde inte låta bli så nu har jag dikat för första gången på säkert 15 år! Kände mig för första gången på länge glad också (även om känslan mattades av igen när jag väl begav mig iväg igen)...
Krattade ihop ruttna löv och fågelmat under äppelträdet också. Sen åkte jag hem till mamma, fick bananpannkakor med massa färsk frukt till sen lunch :d sen hjälpte hon mig och klippte/rakade av håret på sid bra som började bli på tok för långt. Nu har jag precis kommit hem å ska hoppa in i duschen.

IMG_20180418_180424.webp

Herregud, fick en rabattkupong på Coop.se så jag klickade hem massor med basvaror. Det ingår leverans till dörren så jag brukar beställa hem tungt och otympligt, och så brukar dom ringa och be om bärhjälp och det gör jag gärna, vi har ju en trappa upp till hissen så det känns schyst. Men nu ringde det på dörren istället, och då har den stackarn ensam släpat upp 32 toarullar, 10 liter diverse drycker, 2 kg bröd, osv osv :o tapper människa må jag säga!
(Hen var lite andfådd :D)

Herregud, fick en rabattkupong på Coop.se så jag klickade hem massor med basvaror. Det ingår leverans till dörren så jag brukar beställa hem tungt och otympligt, och så brukar dom ringa och be om bärhjälp och det gör jag gärna, vi har ju en trappa upp till hissen så det känns schyst. Men nu ringde det på dörren istället, och då har den stackarn ensam släpat upp 32 toarullar, 10 liter diverse drycker, 2 kg bröd, osv osv :o tapper människa må jag säga!
(Hen var lite andfådd :D)

Fast det är ändå ingenting mot de tappra stackarna som måste bära upp beställningar från zooplus när det beställts 25 kg kattsand, 5 kg torrfoder och 182 blötmatspåsar - jodå de blir ganska tunga när de är många har jag märkt. Plus lite annat smått och gott. :angel:

Fan fan fan! Hittar inte mitt kvitto på kapp ahl! Kan se köpet i min app iaf, men det räcker väl inte? Vill lämna tillbaka den jacka jag köpte :(

Varit ute i stallet med bebis för första gången helt ensam. Försökte ta den där promenaden men det var för lerigt för barnvagnen. Gick en kort sväng på 10 min på asfaltsvägen men svängde om innan vi kom till tung lastbilstrafik. Han fick rulla sig på ridbanan iaf och leka följa John, samt bli borstad.

Jag läste det som bebis som rullade sig på ridbanan, lekte följa John och blev borstad och tänkte att det var lite äventyrligt. :angel:

Vi kollar på Farmen VIP. De varnade för obehagliga scener men vi tyckte inte att det var så obehagligt.
De slaktade en gris men visade inte ens själva bultningen. Sen ett par korta klipp från när de tog ur inälvorna.

Väntans tider att lånefrysen ska frosta av sig, det blev lite sent då kompisen jobbade till strax efter 18:00 så nu ska vi äta under tiden tydligen. Tur det är sallad min mage får ju milt sagt en chock att få något i sig redan nu :nailbiting::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar