Leia har valpat!

falukorw

Trådstartare
Nu är de äntligen här Leias valpar! Eller eg kom de i fredags på dygn 63 från första parningen men har jobbat hela helgen och inte hunnit pyssla med bilderna än. Hur som helst så blev det 3 tikar och 3 hanar. Valpningen började med att den första valpen kom med bakbenen först, dessutom var han jätte stor 222g. Så honom fick vi dra ut. Efter det gick allting jätte bra förutom två moderkakor som inte kom med ut! Valparna var redan från början jätte pigga och alla äter och går upp i vikt som det ska. Leia har haft lite feber men det börjar gå över. Lite bilder på dom kommer här:

Leia innan
Leiavalpning011.jpg

Alla valparna precis när de torkat
Leiavalpning024.jpg

Herr Röd, den stora som kom först
Leiavalpning040.jpg

Alla valparna idag - MAAAT!
Leiavalpning037.jpg

Trötta
Leiavalpning043.jpg

Sv: Leia har valpat!

:love::love::love: såååå underbara! (och jag är inte alls partisk bara för att jag har en DS själv, schnauzer is the shit :D;))

Hoppas kullen uppfyller dina förväntningar på den efterhand som de utvecklas :laugh:!

Senast ändrad:

ÅÅÅÅhh, vilka underbara krabater! Schnauzerlängtan blir inte precis mindre av såna där bilder!

Haha, nej jag förstår det!
har man en gång haft schnauzer kan man liksom inte vara utan sen :love:

Dessa ser iaf fina ut! Den röda hanen blir förmodligen för stor men resten håller sig säkert inom ramarna. Jätte fina huvuden har de iaf, och det hade förra kullen med. Man längtar till de är lite större så man kan se lite mer.

Men åh! Schnauzers som är så SÖTA! :love:
Lova att lägga in fler bilder allt eftersom de blir större :D

Fler bilder kommer sen när de öppnat ögonen. Är inte så värst mycket att se än, även om jag tycker dom är rätt söta :laugh:

Ååååh så härliga.
Livsfarlig tråd att öppna för en dvärgschnauzerist....

Jag vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan du ta med en i en väska till nån utställning?:D
Räknar snabbt ut att dom kan levereras v 35...

Inte snällt mot en som är så galet förtjust i schnauzer... Längtar så otroligt tills jag kan skaffa mig en schnauzer, vilket lär bli tidigast om 5-6 år men så jag längtar:love:.

Nu var ju detta DS men dom ser ju nästan likadana ut bara lite mindre :p Men herr Röd ser ut att passa perfekt här hemma hos mig, bara göra en benförlängning så är han i lagom storlek också :p.

ÅHH Inte snällt! Valpsjuk som sjutton!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 654
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 941
Senast: Milosari
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 014
Senast: sandrafors
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 736
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar