Werze
Trådstartare
Vänder mig till er på avel eftersom ni verkar ha stor kunskap om dessa små! Min lilla loppa på 6 mån kom hem till mig i tisdags och fick då gå med ett snällt sto och hennes pojk på 5 mån. Det gick ganska bra, stoet körde förstås bort det nya, främmande fölet, men dag 2 gick min flicka och pojken tillsammans och betade. Nu har de släppts ihop med övriga stoflocken. Det går bra och lugnt till för det mesta, men min lilla har förstås ingen egen mamma. Till saken: hon äter lite dåligt nu, är inne nattetid och serveras både kraftfoder och hösilage (som är nytt för henne).
Ni som kan: behöver jag vara orolig, allt är ju så nytt för den lilla, så det är ju inte så konstigt, men när blir det allvarligt? Hon verkar inte apatisk eller slö, men lite ledsen. När jag kommer och hälsar på henne kommer hon gärna fram och vill gosa och hon visar intresse för de andra hästarna, men vill inte busa (trots ihärdiga försök från hingstpojken).
Ni som kan: behöver jag vara orolig, allt är ju så nytt för den lilla, så det är ju inte så konstigt, men när blir det allvarligt? Hon verkar inte apatisk eller slö, men lite ledsen. När jag kommer och hälsar på henne kommer hon gärna fram och vill gosa och hon visar intresse för de andra hästarna, men vill inte busa (trots ihärdiga försök från hingstpojken).