Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du mena det jag skrev längre upp så får du iaf mitt svar här.
Pitbullen som jag hade gillade INTE & vara ensam.
En läkarstuderande sitter nog i skolan ganska många timmar om dagen.
Eftersom hunden hade svårt och vara ensam så skällde hon en del..
Då var lägenhet INTE det ultimata för hunden.
Men jag fattar hur du menar.
En hund ska ju rastas ute, inte inne. Men i detta fall tänkte jag på grannarna med.
alla hundar passar inte i lägenhet, det är väl ingen nyhet?
Finns det inte de som skiter i att regga då?
Om det är krav på registrering, och det på något vis kontrolleras, så borde man fånga upp de flesta av dem. För annars så ja de kommer säkert skita i att regga annars.
Men om du helt enkelt inte får äga en hund som inte är registrerad, så borde det kunna rensa upp. Riskfritt är det dock inte, ngn kan fortfarande köpa en oregistrerad hund, och sen t ex dra sig för att söka vård för den hos veterinär fast den behöver, för då upptäcks att den är oreggad.
Men med tillräckligt kontrollsystem så borde det kunna funka.
Problemet är ju då att jag tror att många som inte är "Gangster-Göran" tycker att de inte behöver betala iallafall, de ska ju bara ha en valp själva och "ge bort" resten till alla sina kompisar![]()
Jag tror att alla de där förstagångs köparna, som är lika okunniga som jag var när jag köpte min första hund, de har ingen koll på att de måste betala alls och när de får veta så struntar de i att vaccinera och blir hunden sjuk så försöker de fixa det själva så gott det går precis som innan det blev vanligare med försäkring för blandraser.