"Ledarskap"?

I

Instant

Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig!
Jag rider en häst men vet inte om jag är "ledaren", hur vet man det!? Jag vill också lära mig hur man t.ex. ska kunna gå med hästen lös, att han börjar trava när jag springer, att han stannar när jag stannar os.v.Är det ett bra ledarskap som behövs då? Hur ska jag isåfall bygga upp det?

Jättetack för svar!:)

Sv: "Ledarskap"?

Ingen som vet hur man för hästen att följa efter en? :confused:

När din häst litar på dig i alla lägen och den följer dig (för att den vill vara med dig) då har du kommit en bra bit på väg i ditt ledarskap!
Åter igen, ledarskapet är inget man bara får, utan ngt man måste göra sig förtjänt av! Ledarskapet handlar om att kunna kommunicera med sin häst och att man visar ömsesidig respekt! För att riktigt kunna förstå, rekommenderar jag NH/PNH-träning!

Läs böcker och gå på kurser så att du får se hur man kan bygga upp en början till "ledarskap", hästen följer dig inte förrän den kan lita på dig till 110%. Mer råd än så kan man nog inte ge om det nu är nått som du är intresserad av att börja med så att säga :idea: hoppas det går bra!

Liknande trådar

R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka